perjantai 1. marraskuuta 2013

Synttärihulinat: Raskaiden luomien meikkaus Tutorial

Tätä on toivottu ja oikein mielelläni sen toteutan! 

Tutorial raskaiden luomien meikkaamisesta, miten korostetaan silmiä enemmän näkyviin jotta ilmeestä tulisi kevyempi? Miten raskas luomi häivytetään pois? 
Muistutan vielä että olen täysin itseoppinut, en ole pätevä ammattilainen ja tämä on oma tyylini meikata raskasta luomea pois.

IMG_2378

Mitä tarvitset?

- Hyvä luomivärinpohjustaja, minulla Urban Decay Primer Potion. Hyviä myös Lumenella tai Goshilla.

- Voidemainen luomiväri, mielellään matta. Minulla Clinique Soft Heather. Goshilla löytyy hyviä voidemaisia puikko muodossa olevia luomivärejä. Ideana on saada kestävä pohjustus joka ei päivän aikana liejuunnu painavan luomen alla.

- Matta luomiväri, minulla IsaDora Matte Chocolates paletti joka sopii lähes kaikille varmasti.

- Hyvät siveltimet häivytykseen. Minulla MAC, hyviä vaihtoehtoja Duroy siveltimet / Mariela Sarkiman siveltimet, onko myös Lumene Natural Codella?

Bloggari kuvassa pinkkeine Adidas verkkareineen :)

IMG_2336

IMG_2338

Seuraavissa kuvissa näytän mihin kohtaan käytän mitäkin sivellintä.

IMG_2368

IMG_2371

IMG_2373

Mistä aloitetaan? Etsimällä luomesta se roikkuva kohta joka häivytetään pois matta luomivärillä.

IMG_2351

IMG_2354

Olen pohjustanut luomen UDPP:llä + Cliniquella.

IMG_2349

Aloitan levittämällä pyöreään muotoon mattaruskeaa luomiväriä ulkonurkkaan ja luomen raskaimmalle osalle. Minulla paletin keskimmäinen sävy. Tavallaan värität painavan osan päälle.

IMG_2355

Luomella voi laittaa vaaleampaa luomiväriä, minulla paletin toiseksi vaalein sävy. Ei ole pakko olla mattaa. Voi olla kimaltavaa. Kimaltava kohottaa ja heijastaa valoa, matta häivyttää alaspäin.

IMG_2360

Seuraavana häivytän matan värin reunoja vaalealla matta luomivärillä. Paletin vaalein sävy. Tässä ehdottomasti matta, kimalteinen tai edes vähän hohtava vain korostaa raskasta luomea. Jos haluaa vähän kimalletta niin sitä voi laittaa ihan kulmakarvan alapuolelle.

IMG_2362

Lukijani kysyi neuvoa että miten se Panda efekti sitten vältetään? Juurikin tällä hyvällä häivytyksellä. Tummaa väriä voi vielä lisätä jos haluaa enemmän kontrastia varjostukseen.

IMG_2364

Lisää paksu eyeliner rajaus joka sopii raskaalle luomelle ja ripsiväriä. Kulmatkin täytyy meikata :) ja alaluomi jos siltä tuntuu.

IMG_2374

IMG_2376

Toivottavasti pidit tutorialista ja siitä oli apua. Tein tarkoituksella kevyen päivämeikin kun joskus moititte meikkejäni liian tummiksi :D Kysyä saa jos jokin jäi epäselväksi! Tässä vielä Yhteishyvän juttu jossa hyviä kuvia ja neuvoja.

10 kommenttia:

  1. Voi hei, tästä tuli mieleen lisää toiveita. Laitan tähän, etten arvontapostausta sotke enää :D Osaatko neuvoa, miten aasialaistyyppiset silmät meikataan? Mun siskolla on vähän sellasen, ei käytännössä juurikaan luomivakoa ja vähän mantelin muotoiset, vaikka ihan suomalaista verta. Joudun hänet usein meikkaamaan (ei itse pysty) ja oon aina ihan helisemässä silmämeikin kanssa. Onnistuisiko ihan tutoriaali asiasta? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua :D vaikee! Mutta tuli heti mieleen Karkkipäivän tekemä meikki aasialaiselle tytölle, oliko cherry blossom tms. Voin linkittää kun olen koneella :)

      Poista
  2. Hyvin samantyyppinen meikki mitä itse käytän, mulla on tosi samanmalliset silmät. Tosin laitan aina alaluomellekin jotain, enemmän tai vähemmän (yleensä enemmän :D). Muistanko oikein ettet laita siksi kun sun silmät on herkät/ vuotaa tmv.?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mun silmät vuotaa tosi herkästi ja joskus alaluomen meikkaaminen aiheuttaa/pahentaa sitä. Nyt pystyn käyttämään jopa eyelineriä jota en oikein kuukausiin voinut käyttää kun aina silmät vuosivat. Lisäksi tuntuu etten saa alaluomesta siistiä eikä se alaluomen meikkaaminen sovi mulle??!

      Poista
  3. Kiitos! :) Millä muuten teet kulmakarvat? Näyttävät nimittäin hyvältä. :) T. Ikuinen kulmakarvakriiseilijä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yritän antaa niiden vaan kasvaa, nypin vähän liian harvoin. Värjään kestomustalla. Meikatessa laitan Lumenen mustanharmaata kulmakynää ja Lumenen kulmageeliä, sitä väritöntä valkeassa putkilossa. Luojan kiitos mun kulmakarvat kasvaa kun nuorena vuosia sheivailin höylällä ne pois O_O ja piirsin kynällä uudet...mitähän mä olen ajatellut???

      Poista

♥ Thanks For The Comment ♥