keskiviikko 3. kesäkuuta 2015

Zental hampaidenvalkaisu kotona

Sain blogin kautta kokeiluun Zentalin liuskoja hampaidenvalkaisuun ja arvatkaa vaan oliko mulla oikeasti huutava tarve niille! Kukapa ei haluaisi valkeita hampaita, etenkin jos on värjäytymiä tupakasta, kahvista, teestä jne.

P5230044.ORF

Mun hampaat ovat ihan kamalat suorastaan. Mulla on sähköhammasharja, valkaisevia hammastahnoja ja välillä Yotuelin hammastahnaa. Nyt taas olen lipsunut hoidosta ja sen kyllä huomaa. Olen siinä pisteessä että välttelen pinkin sävyisä huulipunia/kiiltoja, ne kun saavat keltaisuuden helottamaan kilometrin päähän ja vetävät huomion karmeisiin hampaisiin. Hävettää vähän näyttää Ennen-kuvaa, älkää pyörtykö :) siksi olin innoissani Zentalin liuskoista, jos niillä saa oikeasti valkean Pepsodent-hymyn?

P5230042.ORF

Minun pakettini sisälsi 28 valkaisuliuskaa. Aloitin käyttämällä yhdet liuskat päivässä ylä- ja alahampaissa. Muista kuivata hampaat ensin niin liuskat pysyvät paremmin! Paketissa on tosi selkeät käyttöohjeet ja Zentalin liuskat ovat muutenkin mukavan nopeita.
Zental liuskat ovat turvallisia käyttää. Tuote ei sisällä Peroksidia eli tuote ei turmele hampaiden luonnollista kiiltoa. Tuote on kotikäyttöinen ja sillä on mahdollista saavuttaa jopa 12 astetta valkeampi hymy. 

Kyllä nämä olivat yllättävän helppoja käyttää, liimautuivat hyvin paikoilleen, pysyivät eikä puoli tuntia tuntunut ikävältä näiden kanssa. Pois ottaessa hampaisiin jäi vähän liimamaista pintaa liuskasta, koin mukavaksi harjata hampaat pelkällä vedellä käytön jälkeen. Jo ensimmäisen käyttökerran jälkeen hampaat olivat huomattavasti vaaleammat ja kirkkaammat. Mitä useammin tätä käytin niin sitä enemmän minusta näytti että hampaat alkavat valkaistua. Kirkkaus näkyy parhaiten juuri käytön jälkeen.

P5230047.ORF

Ennen:

P5230013.ORF

Jälkeen:


P5270003.ORF


Kolme päivää tuon^ kuvan ottamisen jälkeen:

P6020111.ORF

On niissä kyllä ero! Kuvat on otettu samassa valaistuksessa eikä niitä ole photoshopattu mitenkään. Ensimmäinen kuva on perjantaina ja toinen kuva on otettu tasan viikon päästä perjantaina :) jatkan ehdottomasti Zentalin käyttöä, ehkä tulevissa meikkikuvissa voi hymyillä leveämmin kera valkeiden hampaiden?

Zentalin sivuilta koodilla kevät15 lukijani saavat -15% alennuksen tuotteista.


Onko teillä kokemuksia Zentalista tai muista hampaidenvalkaisuista kotona? Toimiiko?

29 kommenttia:

  1. Vihloiko noiden käyttö? Kuulostaa käteviltä... ja näyttää myös! Sulla on varmaan ollu raudat? Niin suorat hampaat että! Eikä toi eka kuva ees ole paha :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei vihlo, ei tunnu miltään. On ollut raudat, vanhemmat pakottivat. Mutta hyvä että pakottivat koska etuhampaat olivat vinossa :)

      Poista
  2. Oho!
    En ole koskaan voinut valkaista hampaita (eikä siihen välttämättä ole tarvettakaan), koska olen narskutellut hampaisiin krakkeloitumia eli ne vihloo jo ilman valkaisuakin. Purentakiskot on nykyään käytössä...
    Täytyykin tutustua näihin vähän tarkemmin, josko olisi sen verran kehitystä tapahtunut, että se vihlontaominaisuus jo ennestään herkille, olisi poistunut, edes osin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin pitäisi olla purentakiskot koska olen narskuttanut kulmahampaat tasaisiksi..Zentalin liuskat eivät vihlo mutta mulla ei vihlo muutenkaan mikään. Liuskat ovat geelimistä ainetta joten en voi varmaksi sanoa miltä ne toisella tuntuisivat :)

      Poista
  3. Vaikuttaa lupaavalta! Lukiko paketissa mihin vaikutus perustuu? - Hanska

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Zentalin sivuilla lukee että natrium perboraattiin ja natrium bikarbonaattiin :)

      Poista
  4. Kokeilin näitä noin viikko sitten ja tein kolmena iltana peräkkäin hoidon. Jokaisen jälkeen oli ihan "Whoa!"-fiilis, mutta seuraavana aamuna hampaat olivat taas kuin ennenkin. Ihan älytön pettymys. :( Noh, pitää käyttää liuskat loppuun ja toivoa, että edes jotain vaalennusta jäisi palikoihin. Sulla tämä näyttää toimineen tosi hyvin. :)

    Ps. Mulla on paljon pahemmin kellastuneet hampaat :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirkkaimmillaan hampaat olivat käytön jälkeen. Luulen että valkaisu pysyy kun pesee sähköhammasharjalla ja apteekin valkaisevalla hammastahnalla. Juon pari kuppia kahvia päivässä mutta muuta värjäävää en käytä :)

      Poista
    2. Sama juttu minullakin, illalla nätti ja kirkas valkeus hampaissa mut aamulla jo taas keltaiset... varasin nyt hammaskivenpoistoon ajan että tulis puhtaampi suu, jos vaaleus sitten kestäisi paremmin.....?

      Poista
    3. Hammaslääkäri on ammattilainen joten kyllä hän osaa parhaiten neuvoa :) toivottavasti saat sieltä apua!

      Poista
  5. Heh, musta toi lähtötilanne ei näytä tosiaankaan pahalta. Noi hampaat on valkoisemmat jo valmiiksi kuin monella muulla :D

    Itse en uskaltaisi käyttää mitään kotikonsteja valkaisuun vaan luottaisin vain hammaslääkäriin siinä hommassa. :-/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miten ne sitten omaan silmään on niin kamalat :D olenhan mä tietysti nähnyt pahempiakin mutta on nuo mun hampit tummuneet huomattavasti viime vuosina. Sain jopa hammaslääkäriltä noottia!
      En minäkään mitä tahansa kokeile mutta nämä vaikuttivat turvallisilta ja jos niistä olisi tullut vihlontaa tai ikävää tunnetta ikenissä niin en olisi käyttänyt. Luotan myös Yotuelin tuotteisiin, ne toimivat :)

      Poista
  6. Mulla on sama ongelma huulipunien kanssa. Tykkään nykyisin sinivioleteista punista, joten kuvissa mun naama näyttää vihreältä ja hampaat keltaisilta. Tosi kaunista! Pitänee testata jotain tällaista. Yotuel on kyllä tosi ihanaa ja oikeasti tehoaa eikä vihlo hampaita. Mulla on paha tapa hangata hampaita liikaa harjalla ja kaikissa hampaissa on vetäytyneet ikenet. Onpahan lisää pinta-alaa kellastua :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aeeiii ei saa sanoa noin :D minäkin hankaan liian kovaa jos pesen tavan harjalla. Ihan on ikenet kipeinä! Vaihdoin nyt sähköhammasharjaan vuosien tauon jälkeen ja ostin Yotuelin hammastahnaa. Ja testasin näitä ja on mulla näitä lisukoja vielä jäljelläkin. Nyt on valkoisemmat hampaat kuin vuosiin ja uskaltaa jopa hymyillä ;)

      Poista
  7. Äääh. Yritin laittaa äsken kommenttia mutta en ole varma menikö se nyt mönkään :D Sitähän minä vaan yritin sanoa että ei ollu paha sulla tuokaan lähtötilanne! :) Ja jostain syystä en saanut tuota koodia toimimaan, ilmoittaa ettei sitä ole olemassa. Harmillista!

    VastaaPoista
  8. Yritin myös tilata.. "Kuponkia ei ole olemassa" Ei KEVÄT eikä KEVÄT15 :(

    VastaaPoista
  9. Haa! Nyt otti, kun kirjoitin pienellä kevät15...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. KIITOS Mira! Harmillista että mulle annetaan väärä koodi jota pitää lukijoiden kanssa sitten setviä täällä. Hyvä että nyt toimii, toivottavasti tykkäät Zentalin tuotteista :)

      Poista
  10. No on tehokkaat. Mä käytän puolentoista vuoden välein Crestin liuskoja ja ne on toimineet hyvin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa hyvältä :) mä en ole ikinä käyttänyt muita liuskoja kuin näitä.

      Poista
  11. Vaikuttaapa hyviltä! Munkin tekisi mieli testata. :) Vaikka en omista hampaista pidäkkään ja ne laskee mun itsetuntoa hurjasti, niin valkoisina mä ainakin tykkäisin niistä vähän enemmän. :) Pitää kokeilla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeile! Kyllä mä tiedän tuon tunteen kun epäilyttää avata suuta mutta..en ole kyllä kiinnittänyt huomiota että sulla ihan kamalat hampaat olis? Höpötät vaan <3

      Poista
  12. No kappas, hyvältä näyttää tulos! En oo oikein perustanut näistä kotikonsteista, mutta pitääkin ehkä tutustua hiukan enemmän :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole minäkään, en ole ikinä miettinyt edes sitä vaihtoehtoa. Olen vain ajatellut että pitäisi valkaista hammaslääkärissä :) mutta saa ne valkeammiksi kotonakin :) tosin takahampaisiin nämä eivät yletä että hammaslääkärissä tulos olisi varmasti tasainen takahampaisiin asti.

      Poista
  13. Tarvis varmaan joskus kokeilla tollaisia.

    VastaaPoista
  14. Kauan koodi on voimassa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En valitettavasti tiedä. 2.6 kyselin Zentalilta että onko koodi varmasti oikein, 3.6 kyselin että mikä koodi on kun ei kuulema toimi...edelleenkään en ole vastausta saanut joten...

      Poista

Kiitos kommentista <3