keskiviikko 4. lokakuuta 2017

TOP 5 Parhaat luomiväripaletit

Minulta on pyydetty listausta parhaista luomiväripaleteista. Tässä siis toiveposteen toteutusta, esittäkää ihmeessä aina toiveita ja ajatuksia! Toteutan niitä mielelläni :)

Olen kiistatta palettihullu ja omistan meikeissä eniten luomivärejä. Rakastan kauniita pakkauksia, upeaa väriharmoniaa ja leikittelyä eri sävyillä. Mattakoostumus on suosikkini mutta pidän myös upeista metallinhohtoväreistä.

the Balm Meet Matt(e) Trimony

the Balm Meet Matt(e) Trimony on mattameikkien ystävän luottomies. Paletin ulkonäkö on kerrassaan hurmaava Balm palettien tapaan. Värit ovat täydelliset vihreille silmille ja tällä tehty meikki pysyy nättinä iltamyöhään asti. Hyvät ja erittäin pigmenttiset värit. Luottokaverini kun haluan sievän mattameikin. Neutraalit mutta näyttävät värit!

the Balm Meet Matt(e) Trimony

Smashbox Ablaze

Smashboxin Ablaze paletti on kuuma! Uuh mitkä värit vihreille silmille. Tämän tarina on jäänyt mieleen. En ostanut tätä silloin kun se joulun alla tuli, en muista miksi. Sitten sytyin tähän mutta se oli loppuunmyyty. Jäin kuitenkin Kicksin varauslistalle. Taisi mennä useampi kuukausi ja sitten sain tekstarin että Ablazeni on saapunut! Menin ostamaan sen heti seuraavana päivänä ja onneksi ostin. On se niin nätti ja hyvälaatuinen. 

Dior Secret Charm

Dior Secret Charm on rakkain viisikkoni. Sitä on käytetty paljon, huomaa jo räjähtäneistä aplikaattoreista ;) rakastan tämän värejä vaikka ne näyttävät vähän erikoisilta. Luomella ne vaan sulautuvat yhteen ja näyttävät taianomaisilta. Diorin viisikoissa on sitä jotain mitä ei ole esim. Urban Decayn paleteissa.
Harmi kun nämä maksavat nykyään yli 70 euroa. Se on minulle aivan liikaa eikä mulla ole enää varaa näihin. Silloin kun nämä maksoivat n. 50 euroa, ostin näitä paljon. Kyttäsin aina kaikki uutuudet ja säntäsin ostamaan ne siltä istumalta :D suurimman osan olen myynyt koska en enää välitä hohtavista väreistä. Silti minulla on edelleen 23 viisikkoa ja rakastan jokaista. Olen tosi onnellinen että aikoinani olen ne ostanut. 

Urban Decay Electric

Urban Decay Electric

Urban Decay Electric ei sovi ujoille. Siinä on kirkkaita värejä jotka vaativat vähän sommittelua ja hyvää häivytyssivellintä. Meikkaan kulmat Electricin violetin ja pinkin sävyillä. Niistä sain kommentteja ovatko kestopigmentoitu. No ei sentään :P
Kun haluan meikkiin väriä, tartun tähän. Joka harrastajalla on oltava joku värikäs paletti ja mulla se on tämä. Ymmärrän kyllä jos tämä on joillekin liikaa, värikästä kokonaisuutta löytyy kyllä miedompanakin versiona ;)

Urban Decay Naked Smoky

Urban Decay Smoky

Urban Decay Naked Smoky

Urban Decay Naked Smoky on ollut vähällä käytöllä ja ihmettelen kovasti miksi? Olen aina nimennyt Naku Kolmosen suosikikseni mutta kyllä Smokyllä tehdyt meikit ovat upeampia. Smokymeikki pukee aina eikä sen tarvitse olla liian tumma. Sen kanssa sopii mikä vaan huulipuna tai vaatetus.
Tällä paletilla voi toteuttaa smokyn oman mieltymyksen mukaan. Sillä saa tumman bilemeikin tai huomaamattoman työmeikin. Sen värit eivät varise vaan ovat miellyttäviä käyttää. Urban Decay on meikkiharrastajien suosiossa enkä ihmettele yhtään miksi. Tuotteet ovat hintavia mutta kestävät pitkään. Suosittelen tutustumaan!

Ainut että mun Smoky ei ole enää näin nätti, sehän kävi Hipun hampaissa! Oli ottanut sen pentuna vessasta ja kantanut olkkariin syötäväksi. Oli silpunnut pahvin mutta onneksi sain tilalle uuden ( kiitos!! ). Oli iskenyt hampaansa palettiin mutta pikkukoiran hamppeihin paletti on luojan kiitos ollut vielä liian kova. Napit säilyivät ehjänä mutta kannessa on säröjä. Koiranomistamisen ihanuuksia...nykyään tuo naurattaa mutta silloin itkin suuttumuksesta kun oli Clarinsin uudet meikit ja koko meikkipussi tiputettu lattialle ja vähän "meikattu" niillä...

Mitkä paletit menevät sinun top vitoseen?

the Balmin paletti saatu elevenistä, muut hankittu itse. Postaus sisältää mainoslinkin.

40 kommenttia:

  1. Kiva kirjoitus! Mulla ei ole noin hienoja. Ihan tavallisia paletteja vaan 😉

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin on paljon tavallisia ja yhtälailla ovat käytössä kuin nämäkin ;)

      Poista
  2. 23 Diorin viisikkoa, vau, kuulostaa upealta:) Secret Charmissa on näyttävät ja intensiiviset sävyt, jollaisista itsekin tykkään.
    Mun suosikkipaletit on Shaaanxo paletti ja Jaclyn Hill Morphe paletti. Ne on suunnilleen täydellisimmät mitä tiedän. Myös Wet n Wildilla on kiva kahdeksikkoja, kuten eräänlainen klassikko Comfort Zone. Myös Sleekin paletit on hyviä ja laadukkaita enimmäkseen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Comfort Zonen laadusta en itse tykännyt. Pölisivät silmien alle meikatessa :) Sleekillä on tosi hyviä paletteja, tykkään!

      Poista
  3. Trimonyn voisin ottaa itsellekin. En harrasta kovin räväkkää meikkaamista, joten muut jäisi varmaankin aika vähälle käytölle.

    Apua, ei mulla taida ola kuin 5 palettia.. :D Suosikiksi nousee yllättävästi Essencen Roses. Vaikka sävy, jonka vuoksi paletin ostin, ei näytä luomella yhtään siltä miltä paletissa, enkä edes välitä vaaleanpunaisesta meikissä.. Siinä vaan sattuu olemaan mun pärstään sopivia sävyjä, joilla saa tehtyä nätin meikin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ei ole essencen paletteja mutta tuntuu että olisivat sopivia arkimeikkaamiseen :)

      Poista
  4. Minulla ei ole mitään näistä, mutta tuon theBalmin paletin ostin siskontytölle yo-lahjaksi, kun toivoi hyvää mattapalettia ja on kehunut sen maasta taivaisiin, hyvän ostoksen siis tein :) Itselläni suosikit vaihtelevat vuodenajan ja fiiliksen mukaan, tällä hetkellä kovassa käytössä on ColourPopin luomiväripaletit.

    VastaaPoista
  5. Oon haaveillut Meet Matt(e) Trimonysta jo pitkään! Pitäisiköhän se vihdoin ja viimein hankkia :D Mulla ei pahemmin muutenkaan mitään mattapaletteja ole ja tossa olisi tosi kauniit sävyt :) Mulla top 5 suosikkeihin pääsee ainakin ABH:n Modern Renaissance ja Too Facedin Chocolate Bar!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle tuli ABH:n paletit mutta en ole kerennyt vielä meikata niillä :) TF suklaa tai persikkapaletteja mulla ei olekaan!

      Poista
  6. Voisi olla aika hankala valita viisikkoa, mutta Urban Decay sieltä varmasti löytyisi - ehkä jopa tuo Smoky-paletti :)

    VastaaPoista
  7. Vastaukset
    1. Vaan :) veikkaan että parikymmentä olen myynyt pois..

      Poista
  8. Näistä The Balmin paletti on sellainen, mitä oon itsekin vakavasti harkinnut. Ja Electric! Miten upeita kirkkaita värejä!

    Mun top 5 sisältäisi ainakin paletit Viseart Neutral Matte ja Too Faced Sweet Peach. Tämä kaksikko on ihan paras ja käytössä jatkuvasti. Muita pitäis miettiä jo ajan kanssa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sweet Peach on kyllä ihan nätti :) luulen että tykkäisit Balmin mattapaletista sekä Electricistä!

      Poista
  9. Mun lemppari on tää: https://skincity.se/sv/eye-shadows-palette
    Nappasin sen kun oli -70% alessa! Mahtava laatu, upea pigmentti ja kesto, ja kaikki värit sopii yhteen.. Nyxin warm neutrals on kans kiva, mutta jäänyt vähemmälle käytölle tän myötä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Piti vielä lisätä, että tuo by terryn paletti nimenomaan sävyllä color design on se suosikki 😍

      Poista
  10. Mulla top vitoseen menee ainakin Too Facedin Chocolate Bar ja Natural Love. Mun kyllä pitäisi hommata joku laadukas mattapaletti. Tuota Matte Trimonya olen kuolannut jo jonkin aikaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on tosi laadukas, voin kyllä suositella lämpimästi!

      Poista
  11. 23 viisikkoa on edelleen hatun noston arvoinen määrä :D Muistan kyllä viä hyvin alkuaikojen kauneusblogien viisikkohuuman ^_^

    Mitähän mun lempipaletteja olis.. Eniten käytän tällä hetkellä tota Naked Smokey'a ja Morphen Jaclyn Hill- sekä 35P-paletteja. Jälkimmäinen on aika täydellinen kapistus vihreäsilmäisille violettifaneille, kannattaa googlettaa ;) ;)

    Väripaleteista en ikinä luopuisi Electricistä. On se vaan niin mahtava ja upea! <3 Vähän vähemmän harrastan värikkäitä meikkejä enää, mutta välillä on kiva yhdistää sininen Chaos vaikka neutraalin ruskean/kuparin kans tai tehdä keväällä meikki vihreillä Thrash ja Freak-sävyillä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä muistan kanssa! Harmi kun hinnat ovat kallistuneet, ovat liian kalliita nykyään..sepä just, eihän Electricillä ole pakko revitellä hurjana vaan yhdistää sitä vaikka johonkin nudempaan :)

      Poista
  12. Nyt pistit pahan!
    No, ehkä *tänään* oon sitä mieltä että suosikit on:
    Urban Decay Naked, se alkuperäinen. Monipuolinen paletti jossa tosi hyvät sävyt sinisille silmille
    Maybelline TheNudes, vähän niin ku arki-Naked. :D Tosi kiva!
    Too Faced Sweet Peach, just niin ihana kuin hehkutetaan
    Too Faced Country, pieni mutta monipuolinen paletti jossa tosi jännät mutta ihmeellisen toimivat sävyt
    Dior viisikko Tutu: vaaleanpunaista! liilaa! Tarviiko muuta sanoa?

    Ihan muuten vaan maininnan ansaitsevat TheBalmin NudeDude, Dior-viisikko Sunset Cafe ja Too Facedin Love joka on taatusti maailman kauneimpia paletteja. Joo-o, palettiaddikti minäkin, tosin nyt on vakaa aikomus rauhoittua...:D

    Matt(e) Trimonystä en ole (onneksi...) innostunut, musta noi värit vaikuttaa vaikeilta ja paletti on liian painottunut tummiin sävyihin. Mutta olenkin aito blondi, se varmaan vaikuttaa.

    Daniela

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Matte vaikuttaa aika tummalta mutta saa sillä vaaleampaakin jälkeä. Häivyttää vaan kunnolla ;) Maybellinen Nudes on muuten mun lemppareita arkimeikkeihn!

      Poista
  13. Electric on jotenkin todella houkuttelevan näköinen paletti, mutta jäisi varmasti mulla aika vähälle käytölle :D

    VastaaPoista
  14. Hyvä postaus ja varmasti hyvät valinnat! :) Mulla ei ole mitään näistä sun esittelemistä paleteista, mutta mm. muita UD:n paletteja löytyy pari ja pärjäisin varmaan vain niillä, mutta vähän oon minäkin keräilijäluonne ;)

    VastaaPoista
  15. Tuo The Balmin paletti on houkuttanut jo pitkään. Mutta on vähän mun budjetin ulkopuolella ja vanhoissakin luomareissa on käyttämistä.
    Ois kiva nähdä samanlainen postaus markettimerkeistä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, mietin juuri samaa postausta arkimeikeistä :) kiitos ideasta!

      Poista
  16. Viisi! Noooo, vaikka sillai ihan pikana ajateltuna Diorin Night dust (en oo kyllä varma nimestä), Makeup revolution in Fortune favours the brave, Nyxin Brights, UDn Naked3 ja Anastasia Beverlyhills Modern renessance.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvät valinnat! Night Dust on tosiaan ihana, olen aina siitä tykännyt :) Anastasiat mulle tulikin mutta en ole vielä meikannut niillä :)

      Poista
  17. Oi, komeita paletteja! Kyllä noilla kelpaa ♥ Mulla on ihan minikokoelma, muutama paletti vain, mutta kyllä niilläkin aika pitkälle pötkii :) Omistani ehdoton lemppari on edelleen UD:n Naked Ultimate Basics, onhan se ulkokuoriltaankin jo aivan uskomaton <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja sisällöltään täyttä kultaa, kyllä sillä kelpaa meikkailla :)

      Poista
  18. The Balm mattapaletti vaikuttaa sellaiselta joka pitäisi hankkia. Pidän mattaväreistä ja tässä on hyvät sävyt.
    Mulla on lähinnä yksittäisiä luomivärinappeja, muutama paletti taitaa löytyä.

    VastaaPoista
  19. Pidän Clarinsin ja Isadoran paleteista. Luomiväreillä on hyvä koostumus ja paletin koko pieni. Pidän helposti mukaan otettavista paleteista. Kaikki esittelemäsi paletit näyttivät kivoilta. Smashboxin paletit ovat jääneet mieleen esittelyjesi perusteella ja nekin ovat näppäränkokoisia. ;)
    t. TQ

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Clarinsin paletit ovat myös hyviä :) koostumus on hyvä ja värit aika ajattomia. Niissä on myös näppärä koko ja kaunis kultainen ulkoasu :)

      Poista
  20. Sais UD tai Smashbox tehdä paletin missä on pelkkiä hopeita ja harmaita! Mä niin ostaisin sellasen heti :D aina kaikissa on niitä nudeja ja ruskeita tai sinisiä mukana ja mä en tykkää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Make Up Storella oli paletti jossa oli vain harmaita :)

      Poista

Kiitos kommentista <3